Diskuse serverů poskytující tyto hry online: mariáš, scrabble, deskové a karetní hry

čtyřka - bez možnosti snímat?

kdopříspěvek
dagi 2.5.2017 19:16
Nejen že nejsme vidět při 4 hráčích, ale v registru se to jeví jako volený, dalo by se to opravit? Děkuji
Megvitatas 2.5.2017 18:44
Stůl čtyřka M je vidět v seznamu stolů jen v případě, že není kompletní. Je-li obsazen čtyřmi hráčí, nevidí ho ani ten, kdo má v nastavení "umožnit přihlížení"
dagi 2.5.2017 18:40
Ahojky, děkuji, ale oprava potřebuje ještě opravu, obsazený stůl není vidět, neobsazený už vidět je, třeba teď, hrajeme, ale nikdo nás nevidí a nelze přisednout jako divák.
zkuzi 1.5.2017 22:11
já jsem,aby se bez ré nehrálo a hlavně néé povinnost na trháka.
Filepra 1.5.2017 21:43
ok, tak jsem to změnil, hra (bez sedmy) se hraje jen s RE i této variantě
Kakauko 1.5.2017 21:09
hra by sa mala hrať nie automaticky, ale aspoň povinnosť na trháka---
si myslím
dagi 1.5.2017 21:04
Děkuji
Filepra 1.5.2017 21:03
varianta míchané čtyřky byla právě přidaná, pro založení stolu musíte mít v Nastavení zašrktnuto "Míchaná varianta"

tato předvolba zároveň mění nastavení stolu tak, že se hraje hra i bez RE

ve voleném to dáva smysl, ve čtyřce si nejsem jistý, pokud ne, můžu to pro čtyřku změnit
Silius 30.4.2017 22:35
Mě asi nik nebere vážně-ale já su taky pro.
Marenka 28.4.2017 17:48
Jsem pro
Ferda12 28.4.2017 11:51
Bobeš má pravdu není v tom problém.
sekvoj 28.4.2017 9:14
ano, ano Bobši, nejde o nic jiného než o eliminaci možnosti podvodů o co mi jde i u trojkového mariáše, děkuji a souhlasím
Bobes 28.4.2017 8:56
MrGenius: Bavíme se o stavu před sejmutím. V reálu se dohraje hra, někdo vezme hromádky karet od hráčů a naskládá je na sebe. Snímající všechno vidí a může podle toho sejmout. Na serveru se dohraje hra, hromádky na sebe naskládá počítač (většina lidí se neobtěžuje s ručním skládáním), snímající nevidí nic. Výpis pořadí hromádek dodává snímajícímu stejnou informaci, jakou má v reálu automaticky. Nevidím problém.
qitko 28.4.2017 5:25
Génie, nic ve zlém, ale podle mne to nechápeš Ty.
MrGenius 27.4.2017 23:45
JARIN ? Je to podvod máš tam nápovedu ! Chápeš ?
Je to stejný podvod jako ťahák pri maturite .
MrGenius 27.4.2017 23:21
pre MEGVITATAS : Tá nápoveda ako sú uložené zdvihy tam nemá opodstatnenie . Preto ju treba zrušiť !
Pepa55 27.4.2017 21:19
Kdo je Medvitatas? S ním jsem ještě nehrál.......
MrGenius 27.4.2017 20:59
Až potom sa ukáže či si pamätajú karty :-) ! Oni si však vôbec nič nepamätajú a tak potrebujú údajne 5 sekúnd ha ha ha .Tak sa nad tým teda zamyslíte a určite všetci zistíte jaká je pravda!
MrGenius 27.4.2017 20:56
Medvitatas ? Ak si teda pamätujú ako boli jednotlivých hráčov uložené tak je im tá nápoveda v zelenom políčku neni potrebná !
A ako nepotrebnú ju žiadajte aj zrušiť .
dagi 27.4.2017 15:50
Taky souhlasím s Bobešem ve všem, co napsal, a děkuji Ti opět za věcné, stručné, ale hlavně výstižné shrnutí, kdyby to vše server technicky "pobral", bylo by to fajn, je pravdou, že je míchaný volený i licit, takže 4 by taky měla dostat šanci.
zkuzi 27.4.2017 14:55
Naprostý souhlas s Bobešem ve všech bodech a to řešení omezit časově vyditelnost výpisu,po tom volám už dlouho,stačilo by bohatě 5 sekund,bez možnosti opravy.
K MrGeniusovi,každej tady ví,kolik tento člověk pobral inteligence,stačí si přečíst jeho profil.
machy11 27.4.2017 14:40
mě to nevadí jsem pro at si vybere kdo chce co chce
Bobes 27.4.2017 8:12
MrGenius: po dalších urážkách máš blok. Snad není takový problém psát k věci a zároveň aspoň trochu slušně.

V reálu vidím, jak se karty skládají na sebe, pod stolem nebo jinak skrytě se to dělat nesmí. Proto je v pořádku, že server umožňuje výpis hromádek. Co si myslím, že není v pořádku:

1) Časově neomezený náhled. Na serveru ten výpis je vidět libovolně dlouho, to v reálu nejde. Tam ti to mistr nahází na sebe a kdo není rychlý, má smůlu a neví nic. Řešením by bylo časově omezit viditelnost výpisu na nějakých 5-7 sekund a pak konec.

2) Možnost opravy snímání. V reálu mám na sejmutí jeden pokus, i když už ve chvíli snímání vidím, že to je blbě, nedá se s tím nic udělat. Tady mohu dát nástřel a když se mi to nelíbí, tak to opravím, takže fakt sejmu přesněji než v reálu.

Nesnímaná: psali jste, že se na tom umíte dohodnout, že to není potřeba zavádět jako další variantu. Jestli to platí, nechal bych to tak, nevrtat do něčeho, co funguje.

Míchaná: ostatní druhy ji mají, pokud to nenarazí na technické omezení serveru, proč ne.
jarin 27.4.2017 7:40
pro MrGenius
to jako chceš řict když sleduju hru a umim si snimnout tak jsem podvodnik to nemysliš važně
Megvitatas 27.4.2017 7:36
To, co popisuje MrGenius je naopak vzdálené od reality.
Proč zrušit nápovědu, v jakém pořadí byly štychy a karty jednotlivých hráčů naskládané na sebe? V reálu to taky můžeš sledovat.
Sám přitom hrávám čtyřku, kde se u stolu dohodneme, že necháme snímat automat. Hráčů, kteří takovou dohodu praktikují rozhodně není málo. To je řešení, které by ti mohlo vyhovovat.
MrGenius 27.4.2017 2:36
My chceme normálny a nie unfair mariáš ktorý je naozaj hrozne vzdialený od reality ! Zrušiť nápovedu kde jsou koho zdvihy umiestnené - To tam nemá prečo byť napísané . Snímanie týchto ubožiakov ( zkuzi a jeho komplici ) ktorí sa Vám smejú do očí a drzo nazvú dementami , len preto lebo VY chcete hrať fair JE DRZOSŤ a je to podvod ! Môj názor, že sú to úbožiaci vyplýva z toho , že i za cenu podvodného konania chcú ukázať že vyhrajú a takto si zdvihnúť svoje úbohé EGO ! MY normálny si takýmto spôsobom pomáhať nebudeme a chceme fair mariáš !
Pavlos 26.4.2017 20:52
Já jsem PRO
tony2609 26.4.2017 19:34
Mě je to taktéž jedno můžu snímanou i nesnímanou nebo michanou i nemíchanou, hlavně když je možnost si zahrát nebo se učit i poučit
hujerOZ 26.4.2017 18:14
Me je to celkem jedno ale je fakt ze radsi sedim proti lidem co nesnimaji protoze to take nedelam. Snimat proto abych poslal volicimu co nejvetsi hnuj me fakt neba. Kdo chce snimat tak nejlepsi by podle mne bylo udelat tam balicek bez karet a klidne i s promenne tlustyma kartama aby se to nedalo nejak merit... Proste radsi mam nahodu na zivo take clovek sejme jen priblizne tam co chce
zkuzi 26.4.2017 17:49
Já jsem taky PRO,vyčistí se vzduch a ti kteří snímat nechtěj,nebo neumějí si můžou v klidu zahrát,bez blbejch připomínek typu (Podvodníci),jak tu někteří někoho titulují.
dagi 26.4.2017 17:40
Já už jsem taky PRO, hrávala jsem míchaný licit a připojovali se k nám i hráči, kteří normálně hrávají nemíchaný a nijak jim to na výkonu neubíralo, myslím si, že ve 4 to bude stejné. PRO
bjanka 26.4.2017 17:33
jednoznačně PRO
Megvitatas 26.4.2017 17:00
PROTI
Vysvětlení psala dagi 21.11.2016 19:26
Míchaný není totéž co nesnímaný
zkuzi 26.4.2017 15:15
Zde zadávejte kdo je pro zavedení Míchané čtyrky,Filepra ji rád zavede.
Podotýkám,že balíček karet bude lehce promíchanej,tak by skladba karet měla zůstat zhruba stejná.
MrGenius 10.4.2017 21:26
Dagi ? Len preto lebo tieto ich kraviny nečítam (nemám na to čas) a dneska som náhodou narazil na toto téma .

ALE MÁTE MOJU (a dúfam, že i všetkých poctivých mariášistov)PLNOU PODPORU . BOJUJTE Dalej !!!
Pepa55 10.4.2017 21:23
Při živé hře můžeš sledovat jak se skládají karty a odhadneš jak máš snímat......
dagi 10.4.2017 21:22
Genius je genius;-)
Proč ses nedávno nepřidal do diskuse, kde jsme chtěli nemíchanou nesnímanou 4?;-) Řešilo se to tu dost dlouho;-)
MrGenius 10.4.2017 21:10
Odpoveď ZKUZIMU : Táraš nezmysly zkuzi. V hospode Ti nikdo nedovolí odčítať si karty a potom si v balíčku v pohode vybrať tie najlepšie ! Naproti tomu talon.cz ti ukáže a presne napíše kde sú jaké karty s menom hráčov.

A to už je iné kafé ! To čo praktizuješ TY a tvoji komplicovia už nie je mariáš .
MrGenius 10.4.2017 21:01
Rozhodne proti tomu , aby slabí hráči mariášu získavali tým , že z balíčku kariet vyberajú lepšie karty a potom ich len UKAZUJÚ !!!
Toto ste im pán správca dovolil !
To už nie je mariáš .
bobo28 9.12.2016 21:18
Nevim,jak by vypadala tabulka ve čtyřce, když by někteří hrači nemolhli snimat do křiže, nebo na sebe, jak jim to servr dovoluje, včera jsem s hrači prohral 280 asi a mariaš hraji obstojně
zkuzi 21.11.2016 23:25
Já se sice už ptal asi 3x,proč vlastně nechtěj snímat,v hospodě a na turnajích se taky snímá,nevím,možná snímá za ně hospodskej,nebo pořadatel,ale ještě mě tady nikdo na to neodpověděl,i na to jak je to u nich v hospodě,nebo na turnaji.
jan855 21.11.2016 23:12
Vsetci co snimaju hraju podla pravidiel, ktore snimanie povoluju. Ziadat od niekoho aby nehral podla pravidiel za co si aj zaplatil je nefer.
Som rad ze sa sa to vyriesilo , za co patri vdaka aj Megvitatosovi.
Megvitatas 21.11.2016 23:05
Patřím k té skupině, která má dohodu, že nebudeme ručně snímat.

Při příchodu čtvrtého hráče oznamujeme, že jsme se dohodli na nesnímání a slušně POŽÁDÁME, aby na dohodu přistoupil – píše to buď dagi nebo já, někdy i bjanka.

NIKDY jsem však k tomu nikoho nenutil, ani jsem nebyl svědkem toho, že by k tomu někoho nutily ony. Ono si dost dobře ani neumím představit, jak bychom ho k tomu mohli donutit. Nikdy jsem nikoho nevyzval, aby náš stůl opustil, ani jsem nebyl svědkem toho, že by něco takového napsal někdo jiný.

Jestliže hráč nebyl ochoten vyhovět, odcházeli jsme od stolu my, a buď jsme si založili jiný, anebo jsme už nehráli.

Nebo snad pod pojmem, že jsme někoho „nutili k nesnímání“ myslíte, to, že jsme mu tak jaksi nepřímo, mlčky dali na vybranou „buď budeš hrát s námi podle naší dohody nebo si nezahraješ?“

Pokud jsme od stolu odešli, znamenalo to pro příchozího často konec nadějí na zkompletování stolu, anebo přinejlepším dlouhé čekání na trojici hráčů s nejistými vyhlídkami.

Považujete to za nátlak, za donucení k nesnímání?

Já teda ne.

Dotyčný měl přece svobodnou volbu:
a) Přizpůsobit se
b) čekat u stolu na hráče
c) Vzdát se nadějí na to, že si zahraje čtyřku se snímáním.

A prakticky tytéž možnosti jsme měli my

a) Přizpůsobit se
b) čekat u stolu na hráče
c) vzdát se nadějí na to, že si zahraje čtyřku bez ručního snímání

Závěr: Slibuji, že upozornění na nesmínámí již psát nebudu.
Softwarová změna, zakládat variantu "čtyřka nesnímaná" dle mého názoru, není zapotřebí.
Bobes 21.11.2016 21:48
Igem. Atentátník pochopen. Čtyřku neumím a hraju ji jenom příležitostně, tak se k ní nevyjadřuji, ale ten tvůj příklad na liciťák příliš nedává smysl. Proč bych měl něco pěkného cíleně posílat na forhonta, když můžu plus mínus to samé pěkné poslat sobě?
Megvitatas 21.11.2016 20:14
Nevím jestli správně chápu, jsem Maďar, ale snad "podřezáváš si svoji větev" je totéž jako "sebevražedný atentátník".

Já ten mariáš moc neumím, ale třeba v licit je tento taktický prvek: Na turnaji bojují o prvenství hráč A s hráčem B. Spolu s nimi jsou tam průměrný hráč C, a outsider Megvitatás. Hráč A i hráč B neseřadí karty ve své ruce tak, aby si pěknou hru sejmul konkurent, raději to dají tak, že dopřejí výhru mně, outsiderovi. V absoultním vyjádření - raději mně, forhontovi nechá výhru 8 korun, než by nechal konkurenta vyhrát 5 korun. Protože takto zůstane s konkurentem na stejné úrovni, v opačném případě mu konkurent odskočí o 10 korun. Jestli je to nesrozumitelné, pokusim se napsat do soukromých vzkazů.
zkuzi 21.11.2016 19:53
Ano,v tom s tebou souhlasím,ale už nenapíšeš,že si tím podřezeš svoji větev,to eso které zavolí,většinou dostaneš TY,vlastně JÁ,tak se vlastně svezeš s ním,tak že,i když bude sedět naproti člověk,kterého nemusíš,tak radši sejmeš pro tebe nejvýhodnější variantu,v licitáku hraješ i snímáš sám na sebe,tady se snažíš sejmout tak,abys z toho preferoval ve dvojici,tak že to vidím úplně stejně.
jan855 21.11.2016 19:46
Megvitatas nerozumiem. Hovoris , ze v styrke snimas pre seba . Tak pre koho sa snima v licitovanom ?
Megvitatas 21.11.2016 19:35
Zkuzi, zjednodušeně řečeno, v licitovaném to má význam naprosto zásadní. Ve čtyřce můžeš snímat "pro sebe", ale můžeš snímat také záškodnicky. Nemám tě rád, sedíme naproti - pokud to je trochu půjde, budu ti posílat plevy (i za cenu, že budu sebevražedný atentátník). Ty to zvládneš, ale věř mi, že když se mi takto povede sejmout 4x, naproti sedící hráč se znechucen odpojí nejpozději po čtyřech kolech.
Polovina z nich pronese v pokecu něco v tom smyslu "nic mi nepřijde..."
zkuzi 21.11.2016 19:31
Blani,když si se připojila k tzv. snímačům,někdo tě žádal,abys snímala? Já myslím,že určitě NE a proč taky? At si každej dělá co se mu zlíbí.
dagi 21.11.2016 19:28
Re Filepra
Ano, přečetla, ale pokud to opravdu řešit chceš a tlačítko = odstranit je problém, nech vše jak je;-) My opravdu nemáme problém!
Míchaný není nesnímaný, spoluhráči chtějí kompletovat, naskládat si karty na ruce, dle počtu sejmutých karet se pak orientovat, kde dané karty jsou, to už by v míchaném nešlo, jen to při sejmutí automatem nedokážou poslat tomu naproti a sobě eso, což je částečně odpověď i pro zkuziho, kterému děkuji za souhlas!
Zkuzi, zbytek když tak přes vzkazy, nezaplevelujme vlákno.
zkuzi 21.11.2016 19:17
Ještě se vrátím k této větě: pro ty, co přispívali a hrají jen licitovaný a nikdy 4 nehráli, podotýkám, je to o něčem jiném, v licit to smysl má a tam snímám také.
Je možné to rozvést v čem to ve čtyrce nemá smysl?
bjanka 21.11.2016 19:16
Bohužel mi nezbývá, než se zapojit do této absurdní diskuse, přestože se snažím jako nováček registrovaný jeden a půl roku nic nehodnotit.
Nejsem nijak kvalitní hráč a kdybych věděla, že podle vyjádření mnohých je to zde pravděpodobně pouze elitní klub, nebyla bych zde. Nesnímám, předem na to upozorňuji a domnívám se, že to je moje volba, kterou umožňují pravidla. Hraju se všemi slušn ými hráči (pokud mě vezmou do party :-)), přizpůsobím se a jen zcela výjmečně komentuji hru. Upřednostňuji nesnímanou hru a nikdy jsem neviděla, že by někdo byl vyzván k odchodu. Slušná žádost o nesnímání snad není proti pravidlům. A mimochodem - špičkoví hráči ji zpravidla respektují.

Tahle diskuse se změnila spíš ve vyřizování osobních účtů nebo co. Ale možná to tak chápu proto, že jsem mentálně nedostatečná (taky výraz, který svědčí o úrovni). Při živé hře (kde se taky mimochodem často různě upravuje systém hry) už by se asi mnozí drželi pod krkem.

Myslím Filepro, že máš mnoho jiných starostí, než moderovat tuto výměnu názorů a měl by jsi ji useknout.

Pokud někomu vadí, že jsem na snímání příliš roztěkaná, takže se to asi nikdy pořádně nenaučím (a těch, kteří to dělají a neumějí už je tu dost), nehrejte se mnou prosím nebo mi dejte black.

Jinak přeju lepší dny, dobrou náladu a ať vám jde list!
Filepra 21.11.2016 19:01
dagi: přečetla bys sis prosím můj příspěvek 21.11.2016 17:12 a napsala sem, jestli by náhodou nestačila ta míchaná varianta, bylo by to pro mě jednodušší programování a věřím, hra by byla stejně zábavná
zkuzi 21.11.2016 18:51
Dagi,- souhlas.
jan855 21.11.2016 18:50
Ja som za to, ponechat styrku tak ako sa hra teraz. Pre tych co su proti snimaniu vytvorit variant miesanej styrky.
dagi 21.11.2016 18:39
Ahojky,
vím, že celá tato debata vznikla víceméně kvůli mně , že je to osobní pomiňme prosím, iniciátor má k tomu osobní důvody, které místo řešit se mnou přes vzkazy nafouknul, nechci napsat přímo zalhal, ale místy si upravil tak, aby se mu to hodilo do krámu a poslal Fileprovi. Tak jako my jsme parta, oni jsou taky, takže to Fileprovi napsali i jeho/její kamarádi ;-) Filepra to začal řešit.
Proč mi snímání ve 4 příjde jako skořápky ví všichni, s kým jsme to probírali, pro ty, co přispívali a hrají jen licitovaný a nikdy 4 nehráli, podotýkám, je to o něčem jiném, v licit to smysl má a tam snímám také.
My problém domluvit se nemáme a NIKOHO jsme nikdy nenutili se odpojit z důvodů, že snímá!!!, naopak, když se sestava u stolu vymění a je tam převaha snímáníchtivých, uvolním místo jinému hráči.
Prosím o vychladnutí hlav, urážky "typu mentálně slabí" jsou myslím pod úroveň IQ pisatelů, File, my si pamatujeme, kdo snímá a kdo ne, ale pokud to opravdu řešit chceš, přikláním se k příspěvku zkuziho, pouze udělat čtyřka N a odstranit =, celý zbytečně nafouknutý problém to vyřeší, nesnímaný není to samé co míchaný.
Přeji všem klid v duši a radost ze hry a dobrý list!
jan855 21.11.2016 18:26
vyzera to tak , ze Megvitatas cita iba to co mu vyhovuje
Filepra 21.11.2016 18:22
Megavitas: můžeš si přečíst příspěvek z 21.11.2016 17:12 a napsat, jestli tam popsané promíchnutí přijatelné
Megvitatas 21.11.2016 18:11
Tak se nakonec snad přece jen dohodneme.
Bude-li nová varianta, bude to čtyřka snímaná automatem.
Opakuji znovu, náš tábor ji nevyžaduje, ale pokud tě přesvědčí druhá strana, tak prosím.
zkuzi 21.11.2016 18:10
Pokud vidím dobře,tak se otevřela diskuze i míchané čtyrce,tak melu o míchání.
Nevím kdo platil míchanej licitovanej a míchanej volenej,ale slepej nejsem a míchanej licitovanej hrajou hlavně bjanka a dagi,tak asi oni to platili,ale to už ti řeknou oni kolik stojí hodina programátora,tak se usoudilo,že by Vám toto mohlo vyhovovat,což se ukázalo,že NE a tím to končí!!
Jenom by tady zajímalo více hráčů,jak to děláte v hospodě,nebo na turnajích,kdo za vás snímá? Automat? A z jakého důvodu nesnímáte tady?
Filepra 21.11.2016 18:01
megavitas: Míchaná = nesnímaná, jak jsem snad vysvětlil. Nebo ne? Mě se nelíbí, aby se hráči museli v tabulce stolů orientovat podle připojených přezdívek a pamatovat si, kdo jim nedovolí snímat.

Taky souhlasím s JOSEF2, ale nejsem proti tomu míchanou (= nesnímanou) variantu zavést, pokud o ní bude zájem a nikomu nebude škodit.
Megvitatas 21.11.2016 17:52
Zkuzi, co to meleš o míchané variantě!
Tu nikdo nechce, jestli ji chceš%, tak si takovou úpravu zaplať! Víš snad, kolik stojí hodina práce programátora.
Megvitatas 21.11.2016 17:50
Odpověd Fileprovi:
Jak už jsem psal prve, "my změnu nevyžadujeme ..."
Rovněž si myslím, že není záhodno varianty dělit.
Jestli tě ovšem přesvědčí druhý tábor, že jsme malomocní a musíme být odděleni, nebudu klást odpor.
Hráči čtyřky přece vědí, kdo patří do skupiny "Dagi, Megvitatás a spol." a už teď nový příchozí ví, co od nás může čekat. Ten kdo jde za námi, už je smířený s tím, že nebude snímat. Už nás zná, a zeptá-li se "budeme snímat ?" , bereme to jako lehké poškádlení, vtípek, a je nám všem jasné, jak to dopadne.
zkuzi 21.11.2016 17:49
JOSEF2 to napsal jasně a výstižně a souhlasím,ale tento problém vznikl hlavně kvůli jedné skupině hráčů,ke kterým se připojil snímač a hned se mu začlo diktovat co má a nemá dělat,což si myslím,že není dobré,ať si každej dělá co umí,ta míchaná varianta by byla hlavně pro ně,ale jestli oni nejeví zájem,tak je v tom případě problém vyřešen a nemusí se nic dělat.
Jestli by Fil zavedl tzv. nesnímaný,tak by asi stačilo odstranit znaménko rovná se,ale k tomu se musí vyjádřit on.
Filepra 21.11.2016 17:12
Megvitatas: u stávajících variant míchaného licitovaného a voleného je promíchání velice jemné: je to 1 klasické obouruční zamíchání známé ze hry "prší" (balíček 1x rozsekáš na 3 - 6 hromádek jimž proházís pořadí). S velkou pravděpodobností jsou zachovány hlášky u sebe, i další zajímavé sekvence. Ale můžu samozřejmě u míchané čtyřky místo toho jen přidat 1 sejmutí automatem navíc, čímž se znemožní cokoli si sejmout ručně.

Stále ale nejsem přesvědčen, že při nějakých 80 lidech, kteří se v průměru účastní měsíčního kola čtyřky, je záhodno varianty dělit...

Kolik je zájemců? zatím registruju tři
JOSEF2 21.11.2016 15:10
Opravdu zajímavá diskuse. Tak teda přispěju taky... Druhů mariáše je asi málo, je potřeba neustále vymýšlet nový a "zaručeně lepší", než co je k dispozici. Hráčů mariáše poslední dobou obecně ubývá, ale s každým novým aby se pomalu začal vymýšlet nový druh, jen aby se pravidla trefila do jeho mentality... Neměli by se spíš ti dotyční zamyslet, proč existuje nějaký druh mariáše s pravidly, jaká jsou, místo toho, aby vymýšlel něco nového? Vývoj k horšímu není vývoj, to je úpadek... Chápu, že někdo, kdo začíná, vidí, že na pokročilé hráče herně nemá. Ale tak to bylo a vždycky bude, že začínající hráč čehokoliv vždycky bude zaostávat za tím, kdo už má něco odehráno... Zase kdyby ta hra byla příliš jednoduchá, nepřitahovala by pozornost... Motivačním prvkem by měla být snaha zlepšovat se a ne si uzpůsobovat pravidla. Ono totiž časem ti, kdo chtějí nějakou změnu, se časem doberou toho, že ta změna, kterou tenkrát vymysleli, je vlastně k horšímu. Jen to chtělo odehrát pár let, než se herně propracuju k tomu, na co přišli generace hráčů před námi. Ano, vždy se dá něco vylepšit, ale snímání není vylepšení, je to pouze přiznání toho, že něčemu nerozumím. A místo toho, abych se snažil to pochopit, tak měnit pravidla? Asi lepší je si potrénovat s někým podobným, komu vyhovuje hrát na stejné úrovni a zlepšovat se. Domluvit si s někým stůl přece není problém, tak proč zavádět další variantu pro zakládání stolu? Už teď jich je až moc...
Cifra1 21.11.2016 12:26
Jestli to ale takovému "hráči", co neumí a nechce se mariáš naučit, bude stačit. Nebude lepší pro eliminaci všech případných mariášových schopností nechat to hrát celé automat. Že byste jako jen přišli ke stolu a koukali, jak to dopadne.
Megvitatas 21.11.2016 9:30
Hrávám často a rád s tou partou, která má dohodu, že nebudeme snímat ručně.
My změnu nevyžadujeme, ale když už bude nutno nás separovat, tak prosíme nesnímaný. To je něco úplně jiného než míchaný.
Na vysvětlenou, kdo je myšlen tím „my“. Jsou to dagi, bjanka a Megvitatás. Od obou mám souhlas, že v této souvislosti mohu uvést jejich přezdívky a na výzvu potvrdí, že je to i jejich názor, natolik "mentálně slabé" nejsou.

Filepro
Zavedeš-li míchaný, nebude tam chodit vůbec nikdo, bude škoda tvé práce a času, který bys mohl věnovat něčemu daleko užitečnějšímu a potřebnějšímu.
zkuzi 21.11.2016 0:39
Jsem rád,že do toho Fil jde,po mariášnické stránce je to o dva levely zpět,ale jednu výhodu to má,každopádně odpadne někomu po každé hře se koukat do registru,jestli někdo snímal,nebo ne a to už je pořádnej důvod to zavést.
Sarah naprostej souhlas.
Sarah 20.11.2016 23:48
No já jsem vždy pro nemíchané hry,ale když jsou tu hráči, co neumí snímat a pak nutí ostatní ,aby také nesnímali, čehož jsem byla svědkem, tak jim tu hru pro mentálně slabé Filepro vytvoř :-)
Filepra 20.11.2016 22:11
Z více zdrojů se mi doneslo, že je zde skupinka hráčů čtyřky, kteří se dohodli, že nebudou snímat ručně.

Když hrajete mezi sebou tak v pohodě, ale a za určitých okolností prý nutíte připojivší se hráče, aby se podřídili, nebo odpojili.

Můj konzistetní postoj je, že hráč má právo snímat (když je na řadě) stejně jako má právo nechat za sebe sejmout automat.

Je tu možnost, že bych zavedl variantu "čtyřka - míchaný" a tím oddělil stoly kde se snímá od těch, kde ne. A hlavně by hráč dopředu věděl, jaké pravidla čekat u stolu, kam se připojuje.

Rád bych otevřel diskusi na tohle téma, protože si myslím, že hráčů není možná tolik, aby dvě různé varianty neztížili hledání sploluhráců.

Než se to vyřeší, poprosil bych skupinku nesnímačů, aby ostatní hráče nenutili k odpojení pokud trvají na svém právu snímat. Nebo to berete jako zásah do svých práv?